Wypadające włosy to wstydliwy problem dla mężczyzn jak i dla kobiet. Choć fizjologicznie każdy z nas traci dziennie około 100 włosów, to jednak niektórzy z nas borykają się z nadmierną utratą włosów, przekraczającą wielokrotnie normę. Choć w internecie można znaleźć wiele domowych sposobów jak wzmocnić włosy, to jednak, rzadko przynoszą one takie rezultaty jak zabiegi wykonywane u profesjonalistów.

Jak wzmocnić włosy?

Przede wszystkim należy udać się do lekarza – trychologa, który na co dzień zajmuje się problemami takimi jak wypadanie włosów. Wizyta u tego specjalisty polega na ustaleniu przyczyny wypadania włosów, przebadaniu ich i doborze odpowiedniej metody do leczenia tej przypadłości.

Więcej w temacie wzmocnienia włosów tutaj – https://clinicacosmetologica.pl/artykuly/wzmocnienie-wlosow/

Przyczyny wypadania włosów

Choć takich przyczyn może być wiele, do najczęstszych zaliczają się:

• zła pielęgnacja włosów: nieodpowiednie czesanie włosów powodujące ich wyrywanie i niszczenie, narażanie ich na wysoką temperaturę podczas używania suszarek, prostownic czy lokówek,
  • zła dieta: nadmierne odchudzanie, restrykcyjna dieta uboga w witaminy, zwłaszcza z grupy A, E i B, bulimia, anoreksja,
  • choroby takie jak np.: łojotokowe zapalenie skóry głowy, łuszczyca, łupież, nowotwory, cukrzyca, depresja,
  • zatrucia metalami ciężkimi takimi jak: rtęć, tal czy ołów; palenie papierosów, nadużywanie alkoholu, narkotyków lub innych substancji psychoaktywnych,
  • przyjmowanie różnych leków takich jak np.: antydepresanty, leki immunosupresyjne, leki przeciwkrzepliwe, leki antykoncepcyjne,
  • ostawienie leków antykoncepcyjnych,
  • złe warunki atmosferyczne jak np.: mróz, wiatr, deszcze i wiele, wiele innych.

Regeneracja włosów, zabiegi hamujące wypadanie włosów oraz powodujące wzmocnienie włosów

Dużą popularność zyskują zabiegi hamujące wypadanie włosów. Do najczęściej stosowanych zalicza się:

• mezoterapię skóry głowy – polegającą na podaży pod skórę głowy mieszanki leków, odżywek i witamin, których skład dobiera się indywidualnie do potrzeb każdego klienta; możliwe jest wykonanie zabiegu na dwa sposoby: za pomocą małych, cienkich igieł – mezoterapia igłowa, i za pomocą impulsów elektrycznych – mezoterapia bezigłowa (bardzo dobra alternatywa dla osób bojących się igieł),
  • karboksyterapię – czyli zabieg polegający na kontrolowanej podaży dwutlenku węgla w skórę głowy, który hamuje proces wypadania włosów oraz pobudza komórki do tworzenia nowych,
  • kriomasaż – polegający na kontrolowanym chłodzeniu skóry głowy, zwłaszcza w miejscach, gdzie jest mało włosów, dzięki temu zabiegowi następuje regeneracja włosów, wzrost nowych oraz zahamowanie procesu wypadania włosów,
  • terapia UVA/UVB/PUVA – polegająca na naświetlaniu skóry głowy promieniami UV, które pobudzają wzrost nowych włosów oraz hamują ich wypadanie,
  • terapia osoczem bogato-płytkowym, polegająca na pobraniu krwi od klienta, odwirowaniu z niej płytek krwi, obróbce ich i podaniu w skórę głowy, co daje wspaniałe efekty poprzez wzmocnienie włosów oraz zahamowanie procesu wypadania ich,
  • zabiegi z użyciem Kenalogu – czyli kortykosteroidu, który można podawać podczas zabiegów mezoterapii, zabieg ten daje naprawdę satysfakcjonujące efekty,
  • terapia peptydowa włosów – polegająca na podaży podskórnie mieszanki bazującej na peptydach i kwasie hialuronowym.

Wszystkie te zabiegi są bezpieczne i mało bolesne, a o ich skuteczności jeden z ekspertów pisze tak: „Zabiegi stosowane w gabinetach trychologicznych są innowacyjnymi, skutecznymi i bezpiecznymi metodami walki z nadmierną utratą włosów. Efekty ich widać już po około dwóch tygodniach kuracji”

Popękane naczynka na nogachZabiegi pozwalające pozbyć się nieestetycznych boczkówProblem wypadających włosówKiedy dieta to za małoLaserowe usuwanie zmarszczek pod oczamiJak skutecznie wyleczyć rumień?Likwidacja drugiego podbródka – metodyJak dbać o cerę z rumieniem?Botoks na nadpotliwość – czy warto stosować tę formę leczenia?Usuwanie bliznWypełnianie zmarszczek kwasem hialuronowymBrodawki – przyczyny, objawy i leczenie brodawekKurzajki na stopach i rękach – jak się ich pozbyć?Jak zaradzić wypadaniu włosów?Depilacja a wrastające włoski na nogachJak usunąć worki i cienie pod oczami? Zabiegi GdańskJak skutecznie zwalczyć prosaki?Jak usunąć piegi i plamy na twarzy?Dogłębne oczyszczanie twarzy – skuteczne zabiegiNadmierne owłosienie – co zrobić?Jak walczyć z bliznami po oparzeniach?Jak skutecznie pozbyć się blizn pooperacyjnych?Pozbywanie się zaskórników z ciałaZapalenie mieszków włosowychSkuteczne metody na wiotką skóręOczyszczanie twarzy z wągrówZabiegi na trądzik różowatyPrzebarwienia na twarzy po trądzikuModelowanie twarzy – skuteczny liftingModelowanie sylwetki – zabiegi wyszczuplająceUsuwanie blizn pooperacyjnychNieinwazyjne zabiegi kosmetyczne na usuwanie zmarszczekUsuwanie rozstępów – zabiegi na rozstępySkuteczne zabiegi na cellulitZamykanie naczynek przy pomocy lasera VariLite lub lasera Harmony XLUsuwanie blizn potrądzikowychTrychologDepilacja laserowa: fakty i mityLeczenie rumienia na twarzyZnamiona barwnikoweChoroby weneryczne u mężczyznChoroby skóryChoroby włosów – łysienieChoroby weneryczne u kobietLeczenie trądziku różowategoLeczenie liszaja twardzinowegoKłykciny kończyste – leczenie