Leczenie trądziku różowatego

Trądzik różowaty występuje głownie u kobiet po ukończeniu 40 roku życia. Na skórze twarzy jest obecne zaczerwienienie, często mylone z reakcjami alergicznymi na kosmetyki. W obrębie zmian rumieniowych widoczne są liczne popękane naczynka krwionośne.

Gdzie najczęściej pojawiają się objawy trądziku różowatego? Zmiany chorobowe występują głównie na skórze nosa, policzków, czoła i na podbródku. W początkowym etapie choroby obecne są tylko zmiany rumieniowe, w bardziej zaawansowanych stadiach pojawiają się krostki i grudki. Już przed 30. rokiem życia można rozpoznać pierwsze objawy zwiastujące trądzik różowaty. Jednym z takich symptomów jest czerwienienie się skory policzków np. podczas zmian temperatury otoczenia. W pełni wyrażone objawy kliniczne obserwuje się miedzy 40 a 50 rokiem życia. Towarzyszyć im może zapalenie powiek lub spojówek.

Przyczyny trądziku różowatego

Przyczyny trądziku różowatego nie są do końca poznane. Nadpobudliwość układu nerwowego, wraz z czynnikami takimi jak zaburzenia hormonalne czy choroby przewodu pokarmowego stanowią najczęstsze przyczyny powstawania tego schorzenia. Objawy chorobowe sa bardziej nasilone poprzez opalanie skory, korzystanie z sauny czy picie alkoholu.

Odmiany trądziku różowatego

Wyróżnia się kilka odmian trądziku różowatego. Postać oczna tego schorzenia występuję u co trzeciej osoby chorującej. Chorzy mają wrażenie, że pod oczami mają piasek, co czasami przekłada się na problemy z widzeniem. Jest to odmiana najtrudniejsza do wyleczenia.

Rhinophyma to z kolei odmiana objawiająca się przerosła, lśniącą skórą nosa wraz z ogniskami guzowatymi. Z poszerzonych porów wydobywa się duża ilość treści łojowej. Występuje głównie u mężczyzn. Najrzadsza jest postać ziarninikowa, czyli lipoid prosówkowy twarzy. Objawia się zaczerwienieniem i dużą ilością guzków w kolorze czerwonobrązowym w okolicach ust i powiek.

Kiedy zgłosić się do lekarza?

Jak w przypadku każdej choroby dermatologicznej – niezwłocznie po zaobserwowaniu jakichkolwiek niepokojących objawów. Aby zapobiec rozsianym zmianom chorobowym należy reagować na każde nieustępujące zaczerwienienie twarzy.

Blizny po ospie- zabiegi, które mogą ci pomóc!Blizna po cesarce – czy warto sięgnąć po zabiegi medycyny estetycznej jeśli nic innego nie pomaga?Ostuda – przebarwienia na skórze – co zrobić, aby się ich pozbyć?Krosty na pośladkach: jak pozbyć się wstydliwego problemu?Cienkie włosy – sprawdź jak poprawić ich stan!Popękane naczynka na nogachZabiegi pozwalające pozbyć się nieestetycznych boczkówProblem wypadających włosówKiedy dieta to za małoLaserowe usuwanie zmarszczek pod oczamiJak skutecznie wyleczyć rumień?Likwidacja drugiego podbródka – metodyJak dbać o cerę z rumieniem?Botoks na nadpotliwość – czy warto stosować tę formę leczenia?Usuwanie bliznWypełnianie zmarszczek kwasem hialuronowymBrodawki – przyczyny, objawy i leczenie brodawekKurzajki na stopach i rękach – jak się ich pozbyć?Jak zaradzić wypadaniu włosów?Depilacja a wrastające włoski na nogachJak usunąć worki i cienie pod oczami? Zabiegi GdańskJak skutecznie zwalczyć prosaki?Jak usunąć piegi i plamy na twarzy?Dogłębne oczyszczanie twarzy – skuteczne zabiegiNadmierne owłosienie – co zrobić?Jak walczyć z bliznami po oparzeniach?Jak skutecznie pozbyć się blizn pooperacyjnych?Pozbywanie się zaskórników z ciałaZapalenie mieszków włosowychSkuteczne metody na wiotką skóręOczyszczanie twarzy z wągrówZabiegi na trądzik różowatyPrzebarwienia na twarzy po trądzikuModelowanie twarzy – skuteczny liftingModelowanie sylwetki – zabiegi wyszczuplająceUsuwanie blizn pooperacyjnychNieinwazyjne zabiegi kosmetyczne na usuwanie zmarszczekUsuwanie rozstępów – zabiegi na rozstępySkuteczne zabiegi na cellulitZamykanie naczynek przy pomocy lasera VariLite lub lasera Harmony XLUsuwanie blizn potrądzikowychTrychologDepilacja laserowa: fakty i mityLeczenie rumienia na twarzyZnamiona barwnikoweChoroby weneryczne u mężczyznChoroby skóryChoroby włosów – łysienieChoroby weneryczne u kobietLeczenie trądziku różowategoLeczenie liszaja twardzinowegoKłykciny kończyste – leczenie